Nieuws
0

Cobouw kiest voor een andere strategie

Erwin Boutsma

Cobouw verandert van een dagelijkse krant in een wekelijks tijdschrift mét app.

Het medialandschap verandert, omdat consumenten kiezen voor andere – en meer verschillende – manieren om informatie te vergaren. Cobouw, het dagblad voor de bouwsector, volgt die verandering en vanaf 16 maart over te gaan van een dagelijkse krant naar een wekelijks tijdschrift, in combinatie met nieuwsvoorziening via de website en een app.

Er komt een overgangsperiode tot 3 juni, waarin de krant nog tweemaal per week verschijnt; daarna groeit het tijdschrift van 36 naar 72 pagina’s.

Een krant maken is iets heel anders dan een tijdschrift maken, maar Cobouw heeft het zich er niet te gemakkelijk vanaf gemaakt. Het tijdschrift ziet er modern en verzorgd uit, met veel variatie in de opmaak, maar steeds een herkenbare stijl tussen de rubrieken. Die rubrieken zijn relevant en lijken wat meer de diepte in te gaan dan we gewend waren van de krant. Interviews, een fotospread en columns completeren de geslaagde gedaanteverandering.

Onderwerp:
BouwCiviele Techniek

Meer relevante berichten

Nieuwsbrief
Relevante berichten