Nieuws
0

Opdracht Croonwolter en Dros en Bakker Sliedrecht voor Subsea 7

ce08551d32019c31b229b49cb94d7d51d4faee8d

Lennart Kik

Croonwolter&dros en Bakker Sliedrecht hebben de opdracht gekregen om de volledige elektrische installatie te ontwerpen, fabriceren, installeren en in gebruik te stellen in het nieuwe pijplegschip dat Royal IHC bouwt voor Subsea 7.

Het geavanceerde schip van Subsea 7 kan starre leidingen leggen, waaronder ook pijp-in-pijpleidingen en electrical heating systemen. Croonwolter&dros en Bakker zullen alle elektrische installaties integreren in “het meest technologisch geavanceerde schip dat ooit werd gebouwd”.

Het contract omvat onder meer de volgende onderdelen: drie hoofdschakelborden van 6,6 KV; drie hulpschakelborden van 440 V; zeven watergekoelde elektrische aandrijfsystemen voor roerpropellers; drie motoren voor roerpropellers van 3200 kW; twee motoren voor intrekbare roerpropellers van 2400 kW; twee boegschroefmotoren van 2200 kW; een dynamisch positioneringsontwerp overeenkomstig de AAA-eisen van Lloyds (DP3); alarm-, controle- en besturingssystemen; navigatie- en communicatieapparatuur; hoofdstroomvoorziening voor alle missieapparatuur Installeren en aansluiten van alle bekabeling.

De oplevering van het schip is gepland voor de eerste helft van 2020. Om het contract op tijd op te kunnen leveren, werkt het projectteam van Croonwolter&dros en Bakker op locatie bij de Nederlandse scheepswerf van Royal IHC, zodat een goede samenwerking tussen alle hoofdleveranciers kan is gegarandeerd.

De geïntegreerde reel lay pijplegschip wordt het negende schip van Subsea 7 dat wordt voorzien van een elektrische installatie van Croonwolter&dros en Bakker Sliedrecht. Alle negen schepen zijn ontworpen en gebouwd door Royal IHC. Croonwolter&dros zal zich richten op de laagspanningsinstallaties; Bakker Sliedrecht tekent voor de hoogspanningsinstallaties en aandrijfsystemen.

Meer relevante berichten

Nieuwsbrief
Relevante berichten