In een wereld waar ijs een geliefde traktatie is, speelt Unilever een cruciale rol als een van ’s werelds grootste ijsbedrijven. Met maar liefst 3 miljoen ijskasten wereldwijd, waarvan 50.000 intelligente vrieskisten, gaat de wereld van deze vriezers veel verder dan men op het eerste gezicht zou denken.
Temperatuur optimalisatie
Unilever heeft een voortrekkersrol vervuld in het gebruik van innovatieve technologieën en kunstmatige intelligentie (AI) om de toekomst van ijskasten te veranderen. Om gekoelde producten in perfecte conditie te houden, moeten de vriezers functioneren bij een koude -18°C. Dit vergt echter veel energie, wat een aanzienlijk aandeel heeft in Unilevers broeikasgasvoetafdruk. Om dit probleem aan te pakken, heeft het bedrijf sinds 2008 al zijn vriezers overgeschakeld op natuurlijke koudemiddelen, waardoor ze 30% energiezuiniger zijn geworden.
Verder lezen?
Log in of abonneer je op TW om verder te lezen.
Klik hier en krijg direct toegang tot de premium-artikelen.





